Pro vývoj vozů Renault F1 je potřeba prakticky neustále větrný tunel

Éric Boullier prohlásil, že na vývoj svých vozů F1 používají větrný tunel. Éric Boullier (narozen 9. listopadu 1973, Laval, Francie) je ředitel týmu formule 1 Renault F1a místopředseda Formula One Teams Association (FOTA).

Eric

Eric

 

Na co je větrný tunel?

V tomto případě nejde o stejný větrný tunel, jaký propagujeme na těchto stránkách a kde jde o volný pád. V případě formule F1 Renault jde samozřejmě o aerodynamický větrný tunel, který je využívaný pro testy vozidel F1, nových prvků na karoserii a podobně.

U formulí 1 jsou tak vysoké nároky na techniku vozidel a vývoj jde s každým závodem tak rychle kupředu, že místo toho aby jednou za čas udělali testy nových tvarů karoserie, jako je tomu u sériově vyráběných vozidel, tak testují každou chvíli nějaký nový prvek a nastavení vozu. Vlastně potřebují větrný tunel před každým závodem.

Techničtí inženýři stájí F1 tak mají k dispozici neustále, čili nonstop, větrný tunel a veškeré zařízení nutné pro jeho provoz.

Počítačové naznačení náporů větru a proudění větru kolem formule.

Počítačové naznačení náporů větru a proudění větru kolem formule.

 

Chcete ve větrném tunelu letět i vy?

Chci do větrného tunelu! 🙂