Éric Boullier prohlásil, že na vývoj svých vozů F1 používají větrný tunel. Éric Boullier (narozen 9. listopadu 1973, Laval, Francie) je ředitel týmu formule 1 Renault F1a místopředseda Formula One Teams Association (FOTA).
Na co je větrný tunel?
V tomto případě nejde o stejný větrný tunel, jaký propagujeme na těchto stránkách a kde jde o volný pád. V případě formule F1 Renault jde samozřejmě o aerodynamický větrný tunel, který je využívaný pro testy vozidel F1, nových prvků na karoserii a podobně.
U formulí 1 jsou tak vysoké nároky na techniku vozidel a vývoj jde s každým závodem tak rychle kupředu, že místo toho aby jednou za čas udělali testy nových tvarů karoserie, jako je tomu u sériově vyráběných vozidel, tak testují každou chvíli nějaký nový prvek a nastavení vozu. Vlastně potřebují větrný tunel před každým závodem.
Techničtí inženýři stájí F1 tak mají k dispozici neustále, čili nonstop, větrný tunel a veškeré zařízení nutné pro jeho provoz.
Chcete ve větrném tunelu letět i vy?